PHOTOGRAPHY PORTFOLIO - WAGON STATION

12/24/2011

Another photo session taken by me, Yulia Rahmawati, from a wagon station at West Sumatera, Indonesia. In this photo session I'm trying to get a different kind of photography by trying to get different views on my photo's object. Some photos are out of focus or blurred in order to let people put more attention on something ordinary and often out of their focus but actually important around them. And the rest of photos, I focused on editing photos for the model photos, yes, I made them in over exposure editing. The editing process also has a meaning. I'm trying to send people a message that they should stop looking for only the dazling things at their life. Its time to enlarge their focus to something that actually important but usually just seeing as a blurred things in their life. Life is too short to regrets, Peeps!
(Salah satu sesi pemotretan yang gue, Yulia Rahmawati, coba tangkap di salah satu stasiun kereta api di Padang, Sumatera Barat, Indonesia. Kali ini gue mencoba untuk mendapatkan genre foto yang berbeda dengan mencoba mengambil sudut pandang yang berbeda pada objek-objek dalam foto gue. Beberapa foto sengaja dibuat blur (out of focused) untuk menarik perhatian orang lain agar lebih lama mengamati foto-foto tersebut dan mencoba menebak-nebak si objek pada foto. Gue sengaja bikin foto kayak gitu dengan pesan dan harapan orang-orang bisa menaruh perhatian lebih pada hal-hal yang mereka anggap biasa dan sering diabaikan tetapi sebenarnya penting di sekitar mereka. Dan untuk sisa foto yang lain gue mencoba fokus pada editan foto pada foto model, yup, gue memang sengaja mengedit foto-foto model tersebut seolah over eksposur/ pencahayaan. Proses editing ini juga memiliki arti. Gue mencoba untuk mengirim pesan bahwa terkadang kita, manusia, harus berhenti berfokus hanya pada hal-hal yang menyilaukan dalam hidup kita seperti misalnya kecantikan, harta, jabatan, dan lain-lain. Cobalah untuk memperbesar fokus pada hal yang selama ini sering diabaikan namun ternyata penting dalam hidup, seperti misalnya lingkungan, tunanetra, tukang sapu jalan, tukang angkut sampah, bibi yang bantu di rumah, suara tawa anak-anak, langit biru, tetangga yang jarang kita kunjungi atau sapa, hitam putih hidup, dan lain-lain.Dengan begitu semoga kita bisa belajar untuk lebih banyak bersyukur dan menikmati hidup.SEMOGA!)


to share your spirit of November,,,
please kindly follow my blog if you like it



Change with me!
Yulia Rahmawati

You Might Also Like

21 comment

  1. Glad you -after the short Bahassa only interval- are back at bilingual blogging :).

    And thanks for the lessons on photography. In or out focus, blurred or over-exposed, I like the photos ( much).

    ReplyDelete
  2. ondeh,....rancak banna,...
    hai uni yuli,..heheh,...blogwalking :)

    ReplyDelete
  3. Keren-keren. Mbak berbakat banget jadi fotografer.

    Follow twitternya ah :)
    Salam kenal!

    ReplyDelete
  4. nice job!
    btw, you asked about food in my latest blog post. so, here's an answer:
    there were two wraps, ciabatta with herbs and chicken fillet, kebab with salad and french fries and finally pancakes but it wasn't only meant for me :)

    Maiken/
    Maikeni blogi - part of me

    ReplyDelete
  5. keren!
    anyway, yah mungkin bisa dibilang temen lama hehehe.. dulu aku ngeblog trus sempet brenti karna sibuk banget :p. iya skarang di global tv, hihi :) glad you still remember!

    ReplyDelete
  6. what a nice photo..
    salam kenal dari Aceh :)

    ReplyDelete
  7. foto yang dikasih efek blur keren juga mba,soalnya backgorund balance

    ReplyDelete
  8. I really like the black and white out of focus ones, I think they're really interesting!

    ReplyDelete
  9. yang bawah2 bagus foto nya.. warna nya bener2 keluar.
    tapi yang blur itu aku pusing liat nya hahahaa *katrok

    ReplyDelete
  10. i've a pal skin!that's why i used a little more make up to cover up it!
    you've a very best picture here!
    LOVE, saphira

    ReplyDelete
  11. wah ternyata bisa mengambil hikmah dari fokus foto utk juga fokus mengejar cita2 :D

    ReplyDelete
  12. hey hey hey, where are you. hepi nyu yer yah. :)

    ReplyDelete
  13. keren keren kak... hwaaa...mau donk kak sekali2 jadi modelnya, hihi...

    ReplyDelete
  14. It's wonderful that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our dialogue made at this time.

    my web site how to get guys to like you

    ReplyDelete
  15. Great post. I was checking continuously this weblog and I'm impressed! Very useful info specially the closing phase :) I take care of such information a lot. I was seeking this particular information for a very lengthy time. Thank you and good luck.

    Here is my blog - how to get guys to like you

    ReplyDelete
  16. Undeniably imagine that that you stated. Your favorite justification seemed to be at
    the web the easiest factor to understand of. I say
    to you, I certainly get annoyed whilst folks think about issues that
    they plainly don't know about. You controlled to hit the nail upon the highest and also outlined out the whole thing with no need side effect , folks can take a signal. Will likely be back to get more. Thank you

    my web site; short term rentals

    ReplyDelete
  17. Currently it seems like Expression Engine is the top blogging platform
    out there right now. (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

    Review my web-site ... airbnb blog

    ReplyDelete

hello...
thx for droppin' by at my blog
I would love to receive ur comment,,,
And I would really love if you wanna exchange link with me,,,

xoxo
YULIA RAHMAWATI
Get Up,Survive, Go Back To The Bed

Hi, thanks for visiting. Happy Reading ...

Hi, thanks for visiting. Happy Reading ...

LOVELY PEOPLE

Subscribe