LOVELY DAY WITH LOVELIES

7/09/2013

Visited Indonesian Leather Exhibition and Indonesian Islamic Fashion Fair at JCC Hall, Jakarta last month with Kak Cici and Bang Bram. I also met Iwed there, my lovely friend met by the Kelas Pagi Jakarta. Such a lovely day seeing so many kind of leathers, bag, shoes, jacket, wallet, and smell them. FYI, beside loving the smell of new books and magazines, old book store, coffee, hot chocolate, earth after poured by the rain, home cooking, mint leaves, cutted grasses, and vanilla, I also love to sniff leather :D

Indonesian Islamic Fashion Fair also such a very cool event, seeing so many fashionable items and people there. Unfortunately we did not take any picture of us there as we was in hurry to visit the Indonesian Leather Exhibition which held not far from Indonesian Islamic Fahion Fair.

The happiest thing above all is I can spent my day with my lovelies. Soooo happy.







What @Ladyulia wore on her blog post - Lovely day with Lovelies :
// Unbranded Roses Scarf // Unbranded under hijab // Industry Cropped T-shirt //
 The Kayla Project Red Skirt // Unbranded leather bag // iResign Leather Shoes //


Bulan lalu, saya mengunjungi pameran produk kulit dan Indonesian Islamic Fashion Fair di JCC Senayan, Jakarta. Saya pergi ke sana bersama teman yang sudah seperti kakak dan abang saya, Kak Cici dan Bang Bram namanya. Oh, mereka sebentar lagi akan menikah, saya turut bahagia :D

Pertama-tama kami mengunjungi Indonesian Islamic Fashion Fair karena saya sudah berjanji dengan teman saya yang cantik, Iwed, di sana. Seperti biasa semua yang ada di sana sangat cantik dan fashionable, baik pakaian yang dipamerkan maupun orang-orang yang datang. Kami hanya sebentar di sana karena sudah tidak sabar ingin melihat-lihat pameran produk kulit buatan Indonesia. Ada banyak bahan kulit, tas, sepatu, jaket, dompet, ikat pinggang yang dipamerkan. Oh, saya suka sekali membaui bau di ruangan raksasa itu, kemanapun saya pergi yang tercium adalah aroma bahan kulit. Ya, selain bau kopi, buku-buku dan majalah baru, vanila, toko buku bekas, bau tanah sehabis hujan, bau rumput yang baru selesai dipotong, masakan rumah, cokelat panas, dan daun mint, saya juga sangat suka sekali bau bahan kulit yang sudah diolah. Hanya mencium baunya saja sudah bikin saya bahagia sekali.

Semoga pameran-pameran seperti ini bisa terus sering diadakan untuk mendukung para perajin dan desainer untuk terus berkarya dan karya-karya mereka dapat dikenal dan dinikmati oleh orang banyak.



Say nothing but SAY Hijab :)
Please kindly follow my blog if you like my
blog post - Lovely Day with Lovelies




Following my heart,

Yulia Rahmawati




You Might Also Like

8 comment

  1. Aw the pics of you with your friends are so cute. Looks like you had a fun day! Love how you paired the skirt with the floral print, they work very well together :)

    Mili from call me, Maeby

    ReplyDelete
  2. You look really prettty and elegant
    Kisses
    Aga

    www.agasuitcase.com

    ReplyDelete
  3. wah wah pasti asik ya disana....

    ReplyDelete
  4. That skirt it's so so beautiful! Love the red colour :D

    xx

    ReplyDelete

hello...
thx for droppin' by at my blog
I would love to receive ur comment,,,
And I would really love if you wanna exchange link with me,,,

xoxo
YULIA RAHMAWATI
Get Up,Survive, Go Back To The Bed

Hi, thanks for visiting. Happy Reading ...

Hi, thanks for visiting. Happy Reading ...

LOVELY PEOPLE

Subscribe